Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

W numerze między innymi:

¬ W blasku żywego ognia
Dzieciństwo spędziła w Algierii, dziś mieszka w Gdyni, gdzie prowadzi autorską restaurację. Jako szefowa kuchni zajmuje się gotowaniem, jako właścicielka restauracji - budowaniem swojej marki. Jak to robi? Opowiada nam Ewa "Malika" Szyc-Juchnowicz.

¬ Podsumowanie roku 2016 w polskiej gastronomii
Szefowie kuchni, restauratorzy, dziennikarze, sommelierzy i barmani opowiedzieli o tym, jak przewodniki kształtują Polski rynek, jak wygląda dziś scena barmańska oraz czy pop-upy to przyszłość restauracji. Zobaczymy, o czym było głośno w minionym roku. Kolejność zdarzeń przypadkowa.

¬ Żółta eminencja
Od debiutu Gault & Millau na polskim rynku wkrótce miną 3 lata. Inspektorzy ocenili setki restauracji, ale sami również znaleźli się na celowniku części branży gastronomicznej. Justyna Adamczyk, redaktor naczelna żółtego przewodnika w rozmowie z "Food Service" konfrontuje się z krytyką.

¬ Odpowiedni krój
Schludny, estetyczny, a przede wszystkim funkcjonalny i wygodny - taki właśnie powinien być strój roboczy w gastronomii. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzi się to samo. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę, wybierając odzież dla pracowników restauracji?

¬ Na dobry początek
Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jak przygotować urozmaiconą ofertę śniadaniową w hotelu, aby spełniała różnorodne oczekiwania gości?

70 stron

Polskiej branży gastronomicznej każdy rok przynosi nowe otwarcie. Niektóre trendy chłoniemy tak szybko, że ciężko nadążyć. Jeśli zaś śledzą państwo tendencje w sektorze food & beverage w USA czy Wielkiej Brytanii – trudno doszukać się w  nich rewolucji, obserwujemy raczej ewolucję zachowań konsumentów i  restauratorów, co nie oznacza, że nie towarzyszy temu ciekawość zmian, które i  nas czekają.

Makrotrendy w obszarze żywienia i  usług z nim związanych, które znamy od lat, to lokalność, sezonowość, świeżość i zdrowie. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Dlatego tak chętnie co roku zamieniamy się we wróży i zapowiadamy hity kolejnych 12 miesięcy. Sprawdźmy kilka z nich. Jak donosi raport Baum+Whiteman „13 Hottest Food & Beverage Trends In Restaurant & Hotel Dining For 2017”, świat tradycyjnych restauracji chyli się ku upadkowi. W USA silnie zaczynają dominować różnorodne usługi dostaw jedzenia, dlatego restauracje muszą walczyć o  przetrwanie. Jeśli dorzucić do tego horrendalnie wysokie czynsze, wzrost płac minimalnych dla sektora gastronomicznego oraz sukcesywnie spadające ceny żywności w  supermarketach... Wygląda na to, że zmian nie odczują tylko silne restauracyjne marki, które zawsze będą modne i  prestiżowe.

Drugim wielkim trendem, w  Polsce również widocznym, jest dość zabawna konkurencja o popularność między wegetarianami a  mięsożercami. Niestety, szefowie kuchni, którzy tak bardzo się denerwują, gdy na czekach w  kuchni widzą nazwy swoich autorskich dań zamówione w  wersji wegańskiej lub bezglutenowej, będą musieli się do tego przyzwyczaić. Wegetarianie i weganie będą chcieli usiąść przy tym samym stole z  wszystkojedzącymi i  cieszyć się dokładnie tymi samymi przywilejami co goście lokali fine lub casual dining. Nowojorska restauracja Ladybird podaje warzywną „deskę wędlin”, na którą składa się wędzona marchew, marynowany burak, pâté z  grzybów oraz chorizo z buraków. Proponuję zacząć kombinować w  tym obszarze.

A  jeśli nie – trzeba wszystko postawić na jedną kartę. Chcecie podawać dania mięsne? Jak najszybciej zaprzyjaźnijcie się ze swoim dostawcą rzeźnikiem! A najlepiej otwórzcie z nim wspólny biznes. Szafa do sezonowania stojąca przy wejściu do restauracji może już nie być wystarczającą atrakcją – najmodniejsze będą bowiem koncepty, w których lada chłodnicza z absolutnie wszystkimi elementami zwierzęcia zagra pierwsze skrzypce, a  klient nie tylko będzie mógł zamówić steka do domu, ale i  zjeść go na miejscu. Oczywiście za taką usługę dodatkowo zapłaci. Już nie tylko „farm-to-table”, ale „butcher-to-table”. Myślę, że w Polsce mamy doskonałe warunki, by adaptować ten trend, i to bardzo szybko. Na sam koniec zostały nam... śniadania. Być może pamiętają państwo, jaka burza przetoczyła się przez media 3-4 lata temu, kiedy to kawiarnie i śniadaniownie w  dużych miastach zaczęły serwować śniadania. „Jak to? Dwa jajka za 15 zł?!” – grzmiały komentarze pod artykułami opisującymi nowe zjawisko. Oczywiście w  popularności śniadań nie o  cenę jajecznicy chodziło, lecz o kolejną okazję do spędzenia czasu poza domem i zjedzenie najważniejszego posiłku dnia w sympatycznych okolicznościach sąsiedzkiej restauracji. Cóż, nie znamy jeszcze w  Polsce brunchów, a tym bardziej całodziennych śniadań, ale oto nadchodzą. Idąc za amerykańskim wzorem, przypominam, że musi im towarzyszyć Bloody Mary lub Mimosa, muszą być nieco cięższe niż poranny jogurt (na chwilę zapominamy o  byciu fit) i  powinny leczyć kaca, wszak głównie do młodej grupy restauracyjnych bywalców są kierowane. No i najważniejsze – nie mogą kończyć się o 11.00! O  tym wie już nawet amerykański gigant McDonald’s, który zaczął serwować śniadania przez cały dzień. Długo by jeszcze wymieniać, choć pewnie jedynym trendem, który nigdy nie wyjdzie z mody jest karmienie swoich gości dobrze i uczciwie, tak żeby zawsze wracali. I  tego życzę państwu w  nadchodzącym 2017 r.



Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.