¬ Pragmatyk kreatywny
Pod Ed Reda wynajął spektakularną lokalizację - przestrzeń w Halo Mirowskiej. Współpracuje z jednym z najbardziej cenionych szefów kuchni w Polsce - Adamem Chrząstowskim. Kartę win ułożył mu master sommelier Adam Pawłowski. Mówi o sobie "przedsiębiorca", nie "restaurator". Poznajcie Grzegorza Kłosa, który postawił na potencjał swoich pracowników.

¬ Szść rąk, sześcioro oczu i trzy mózgi
Eduard Xartuch, Oriol Castro i Mateo Casañas przez blisko 20 lat pracowali w zespole kreatywnym legendarnej El Bulli. Po przeobrażeniu restauracji w El Bulli Foundation zdecydowali się na odważny krok i samodzielność. Po sukcesie ich wspólnej restauracji Compartir, najnowszy projekt, Disfrutar w Barcelonie, także zdobył uznanie smakoszy i krytyków. Dziś najbardziej cieszy ich swoboda działania i zadowolenie gości.

¬ Skrei. Święto ryby w środku zimy
Środek zimy to dla wielu szefów kuchni czas bardzo dobrych wiadomości. Znów jak co roku w dystrybucji pojawia się sezonowa ryba z północy, która przez wiekowe tradycje zrównoważonych połowów, uważne certyfikowanie i walory kulinarne jest zamawiana przez najlepszych szefów kuchni.Menu wielu topowych restauracji zyskuje w lutym, marcu i kwietniu mocny, Norweski punkt - Skrei.

¬ Czy to jeszcze bar, czy już raczej kuchnia?
Ostatnie lata w polskie gastronomii to rozwój rzemieślniczych browarów, autorskiej kuchni, food trucków, ale również moda na koktajlbary, która przywędrowała do nas z Londynu, Nowego Jorku czy Berlina.

¬ Marketing wiarygodny - przekonaj
"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde'a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej. Autentyczność się opłaca.

82 strony

Dlaczego chodzimy do restauracji? Co nas przyciąga, jaki czynnik determinuje wybór? 
– Oczywiście jedzenie! – zakrzykniemy zgodnie. Odważnie i  z  należytym dystansem wypowiada się na ten temat bohater naszej okładki Grzegorz Kłos, twierdząc, że najważniejsza dla gości polskich restauracji jest jednak atmosfera panująca w  lokalu. Trudno mi się z  nim nie zgodzić, a  niech świadczy o  tym banalny przykład. W  portalach społecznościowych niemalże codziennie spotykam się z  pytaniem „gdzie zjeść?”. Gdzie zjeść kolację randkową, gdzie zjeść z  rodzicami, a  gdzie w  piątkowy wieczór? Paradoksalnie odpowiedzi rzadko są rekomendacją karty menu, zazwyczaj pada odpowiedź: „Jeśli chcesz atmosferę na luzie, wpadnij do lokalu X, jeśli ma być modnie, wybierz Y, jeśli zaś dostojnie i  elegancko – koniecznie Z”. Intuicyjnie wybieramy atmosferę, to ją stawiamy na pierwszym miejscu, chcemy bowiem spędzić wieczór w  otoczeniu, na które danego dnia mamy ochotę, wśród ścian, dekoracji i  oczywiście ludzi – którzy nam się podobają. Jedzenie jest ważne, ale ocena jego jakości i  smaku jakże subiektywna! Przekonałam się o tym ostatnio dość dobitnie, rekomendując znajomym jedną z moich ulubionych włoskich restauracji, która jednak nie przypadła im aż tak do gustu. Inną sprawą, o  której w wywiadzie również wspomina Grzegorz Kłos, jest to, że czujemy się ekspertami w  dziedzinie kulinariów (my jako społeczeństwo, nie Państwo – branża, do której się zwracam), choć w  rzeczywistości często bywa tak, że brakuje nam podstaw w zakresie edukacji dotyczącej jedzenia. Na potwierdzenie też mam dobry przykład. Pewien właściciel sieci lokali streetfoodowych przeprowadził badanie focusowe, w  którym pytano respondentów o  to, co dla nich jest ważne, jeśli chodzi o  jedzenie. Najczęstsza odpowiedź, jaka padała, brzmiała, że musi być ono świeże. Gdy jednak dopytywano, co dokładnie to oznacza, goście nie potrafili sprecyzować. Cóż zrobił właściciel? Umieścił w menu oraz w lokalu napis: „ŚWIEŻE”, z  którego już głębiej tłumaczyć się nie musiał, wszak tylko takiej deklaracji oczekiwali odbiorcy. Grzegorz Kłos dodaje: „Jest wiele restauracji w  Warszawie, które działają od lat i  są potwierdzeniem moich słów. Nie mają szczególnie dobrej kuchni, ale ona jest powtarzalna i zgodna z oczekiwaniami ich klientów”. Optymistyczne jest jednak to, że chcemy się zmieniać, chcemy bardziej i  lepiej. Restauratorzy oraz szefowie kuchni chcą się kształcić, a  odbiorcy restauracji łakną coraz lepszego serwisu i  kuchni. O  tym, jak prowadzić biznes gastronomiczny efektywnie, ale także uczciwie, będziemy rozmawiać podczas 4. edycji Food Service Summit, który odbędzie się już 14 marca w  Warszawie. Szczegółowy program oraz listę prelegentów znajdą Państwo na stronie: Foodservicesummit.pl. Hasło przewodnie tegorocznej konferencji to „Grajmy fair – baza dobrych praktyk dla gastronomii”. Jestem przekonana, że wiele cennych wskazówek uda nam się wypracować podczas wykładów i  warsztatów, a  efekty będą z  roku na rok widoczne na polskiej scenie restauracyjnej. Dlatego już dziś gorąco zapraszam do udziału w Food Service Summit. Do zobaczenia w  Warszawie.

Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.