- Sprawdzony koncept.  - Istotne jest wsparcie merytoryczne na każdym etapie współpracy, nie tylko przed uruchomieniem sklepu - mówi Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Akadamia dla franczyzobiorców. - Dajemy niezależnym polskim przedsiębiorcom mozliwość korzystania z nowoczesnych narzędzi oraz wiedzy wcześniej zarezerwowanej głównie dla sieci wielkoformatowych - mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.

- Autopoprawki do niedzieli. NSZZ Solidarność wprowadziła w lutym autokorektę do swojego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę. Tyle tylko, że w Sejmie procedowana będzie wersja pierwotna, złożona marszałkowi Sejmu.

- Lekarstwo na rozporządzenie. Nie producenci ani nie sklepy najbardziej ucierpią na ograniczeniu sprzedaży leków OTC poza aptekami. Największymi poszkodowanymi będą hurtownie farmaceutyczne oraz konsumenci. Chyba że Ministerstwo Zdrowia zmieni rozporządzenie.

- Cymes po Warszawsku. Marzenia się spełniają - mogliby zaśpiewać za Majką Jeżowską państwo Chrzanowscy. W styczniu br. uruchomili Warszawski Cymes, swój pierwszy sklep.

122 strony

To jeszcze nie koncentracja

O koncentracji pomyślałam, analizując dane zawarte w  edycjach zestawień top 30 największych sieci franczyzowych, ajencyjnych i  partnerskich z  ostatnich lat (najnowsza – w „Temacie numeru”). Ujęte w tych zestawieniach sieci rozwijają się, przybywa w  nich sklepów. Z  jednej strony jest to pozytywne zjawisko, bo świadczy o  dobrym rozeznaniu w realiach dzisiejszego rynku i rozsądnym przewidywaniu rozwoju sytuacji przez właścicieli sklepów dotychczas niezależnych. Z  drugiej jednak może być odczytywane jako  swego rodzaju poddanie się, oddanie całej niezależności z powodu nieradzenia sobie. Zresztą przyczyn przystąpienia do sieci franczyzowej jest tak dużo jak właścicieli należących do nich sklepów. A  wracając do koncentracji. Gdy na początku lat 90. ubiegłego wieku zaczynałam pracę w  „Handlu”, raziły mnie prognozy zagranicznych ekspertów o  rychłym podbiciu polskiego handlu przez zagraniczne sieci i  zagarnięciu przez nie całego tortu rynku FMCG. Nie stało się tak ani po 5, ani po 20 latach. Taki proces rzeczywiście trwa, handel wielkopowierzchniowy zwiększa udziały, ale nie tak szybko, jak przewidywano. Jednak w  obawie przed takim rozwojem sytuacji już wtedy pierwsi rodzimi hurtownicy i detaliści łączyli się w  grupy (np. PSH Lewiatan). Teraz – już jako sieci – wielu z  nich zajmuje miejsca w  czołówce naszych zestawień top 30. I  jak w  latach 90. oraz na początku tego wieku, gdy analizowałam publikowane wówczas listy największych detalistów, obserwuję, jak pierwsza dziesiątka sieci franczyzowych stopniowo zwiększa udział w  top 30. Na szczęście do koncentracji jeszcze daleka droga. W  krótszej perspektywie rynek czekają perturbacje związane z  handlem w  niedzielę (zakażą – nie zakażą), o  czym pisze Katarzyna Pierzchała w  artykule „Autopoprawki do niedzieli”, z  zakazem sprzedaży leków bez recepty w  sklepach spożywczych (Magdalena Weiss, „Lekarstwo na rozporządzenie”) i  wieloma innymi aspektami prowadzenia biznesu. Przed nami święta wielkanocne, choć w  tym roku stosunkowo późno, bo w  połowie kwietnia. Eksperci radzą, aby towar z  nimi związany pojawił się w  sklepie z  wyprzedzeniem co najmniej 21 dni. Na jakie kategorie produktów szczególnie warto postawić w  tym roku, o  tym w  „Raporcie specjalnym”.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.